İzleyiciler

29 Kasım 2011 Salı

Şeytan hep gülüyor

Yıldızlar düşüyor gökyüzünden,
Yeryüzünde ki her bir meleğe,
Şeytan yıldızları çalıyor,
Melekler cadı oluyor,
Yeryüzü karanlığa boğuluyor,
Sen gülüyorsun, ben gülüyorum
Gülüşlerimiz yeryüzünü aydınlatmıyor
Şeytan yıldızları çalıyor,
Yıldızlarımız aydınlatmaya yetmiyor,
Sen gidiyorsun, ben gidiyorum,
Şeytan gülüyor,
Şeytan hep gülüyor.

25 Kasım 2011 Cuma

Rusya'dan Size Selam Var

Aksattım biraz değil mi?İzviniti(Rusça öğreniyorum part1425151)Şuan bir kurt kadar aç ve susamış durumdayım pencereden bakıp karları görerek susuzluğumu gidermeye çalışıyorum ayrıca son sigaramı da bitmiş meyveli yoğurdun kabına da bastığımı belirtmek isterim fonda çalan şarkı ise Sancak-Bende yalancıyım.Çayım var şekerim yok, şekersiz çaydan nefret ederim.Dışarısı -25lerdeyken odamın +25lerde olduğunu hisseder gibiyim.Rusyaya ayak basalı an itibariyle 38 gün oldu.Oldukça hızlı geçti 38 gün içinde yaklaşık 2 kilo kaybettim şuan tahmini olarak 58 kilo kadarım.Yarın okulun olmamasından faydalanarak bu saate kadar ayakta olma...Pardon yatakta olmayı değerlendiriyorum.Öncelikle Türkiye de bulunan çakma komünistlere seslenmek istiyorum komünistliği yakından tanısalardı ruslara karşı faşistlik besleyeceklerine adım kadar eminim nasıl bu kadar emin olabiliyorsun diye sormayın Komünizmin anavatanından yazıyorum.Derslere başlayalı yaklaşık 32 gün oldu 32  gün içinde derdimi, derdimizi az çok anlatır hale geldik.Buraya karı için gelmeyi planlayan erkeklere de sesleneyim karı kucağınıza düşmüyor burada, dil bilmedikten sonra kıvanç olsanızda bi bok olmaz.Dil bildikten sonra kıllı lopez olsanızda gözünüze kestirdiğinizle rahatlıkla bir ilişki yaşayabilirsiniz.İnsanları çok samimi, bu kadar soğuk bir ülkede sıcak kanlı kalmayı becerebilmişler.Hayret ettim.İstediğiniz biriyle hiç çekinmeden konuşabiliyorsunuz onlar da sizden çekinmiyor gerçi yabancı uyruklu olanlardan biraz korkuyorlar ama bu biraz da sizin yaklaşım tarzınıza bağlı.20 000 öğrenci arasından max. 100 tanesini tanıyorum.Onlarında bir çoğu Türkmen.Türkmenleri sevdim hepsini değil çok azını buna sebep olansa terliğimi türkmenin ayağında görmek oldu.Piç gezer marka terliğimi çalmış e Türk boş durur mu? dün gece 2 sularında kendi terliğimi çaldım, şaka yapmıyorum evet, gidip kendi terliğimi çaldım.Belki kötüledim biraz ancak kesinlikle gelip görmeniz gereken bir ülke mümkünse eylül mart arasında gelmeyin pek bir şey göremezsiniz.Güneş 8'de doğuyor 5'de batıyor.Kesin olarak bir şey söyleyebilirim ki o da yarın güneşi görmeyecek olmamdır.''Güneşi Gördüm'' olayı burada yalan ya da Anılın tabiri ile ''patates'' Türkiye'ye mayıs ayının 20'si gibi dönmeyi düşünüyorum(Burayı yazarken bir aksaklık oldu Türkmenin teki odama girip benimle derleşmek istedi kız gardaşım beni daşlıyor dedi napak inanak mı dedim, gitti.)Neyse konumuza dönelim, yaklaşık 6 ay daha gurbet de olacağım aslında pek de üzgün olduğum söylenemez.Özlenen insanlar dışında beni bağlayan pek bir şey yok.Onlarda olmasa Rusya'ya yerleşmeyi bile düşünürdüm.Evet bu kadardı size sık sık bildirmeye devam edeceğim(Haftada 1 2 kere falan yani)Kendinize iyi bakın Rusya'dan size selam var.

10 Kasım 2011 Perşembe

10 Kasım Mustafa Kemal Atatürk

Bir varmış, bir yokmuş evvel zaman için kalbur saman içinde, bundan 130 yıl önce Adriyatikin güney doğusunda orta asyanın güney batısında bir kahraman hayata gözlerini açmış.Gözleri okyanuslar gibi, saçları saf altın madeni bir bebek dünyaya gelmiş.Adına Mustafa demişler.Öğretmeni Kemal demiş ona.Memnun olmuş Mustafa Kemal olduğuna.Daha sonra kendi koymuş isimlerini Mustafa Kemal.Mustafa Kemal Bey, Mustafa Kemal Paşa, Mustafa Kemal Reisi Cumhur.Asker olmak istemiş hep.Önce ailesinin kahramanı sonra ülkesinin.Ünvanlar almış savaşlara katılmış.''Komutan olucam'' demiş anasına.Ana yüreği işte istememiş asker olmasını.O zamanlar belliymiş fikirlerinin arkasında duracağı, engellere rağmen kararından vazgeçmemeye.Öyle ki gizlice Selanik Askeri Rüştiyesinde sınava girer.Sınavı kazandığı haberini alınca yine gizlice kaydını yaptırır okula.Üstün zekası tüm öğretmenlerin dikkatini çeker deha derler ona.Adını değiştiren Yüzbaşı Mustafa Efendiyle burada tanışmış, bilgi ve erdem bakımından eksiksiz anlamına gelen Kemal ismini burada kazanmış Mustafa Kemal.Komutan olmuş Mustafa o cepheden bu cepheye giderken bitecek olan ömrünün baharındaymış daha.Binlerce insan tanımış, milyonlarca insan onu anmış.Vurulmuş, yaralanmış, hastalanmış, kalkmış, savaşmış.Bunların hepsi bir millet içindi, koca bir millet, Türk Milleti.Ölüm çıkmış karşısına yine vatan demiş.Devrimler yapmış ilkelerine bağlı kalmış.Disiplinli, tertipli, ahlaklı, zeki, çevik...Hakkında çok şey söylenmiş.Sarhoş demişler, yapamaz demişler, dinsiz demişler.Kendi milleti bunları söylüyordu onun için.Avrupalı farkındaydı yüce dehanın.Bizden önce bizden çabuk.
Vladimir İliç Lenin 
Rus İhtilali Lideri, 1921 
Mustafa Kemal sosyalist değildi. Fakat görülüyor ki iyi bir teşkilatçı, yüksek anlayışlı, ilerici, iyi düşünceli ve akıllı bir önderdir. O, soygunculara karşı bir kurtuluş savaşı yapıyor. Emperyalistlerin gururunu kıracağına ve Sultanı da yaranıyla birlikte alt edeceğine inanıyorum.
Dünya sahnesinden tarihin en dikkatli, çekici adamlarından biri geçti. 
Chicago Tribune 
Savaş sonrası döneminin en yetenekli liderlerinden biri. 
New York Times
Atatürk, yirminci asrın en büyük gerçeğini yaratan adamdır. 
Nasyonal Tidende - Belçika 
Bir kaçıydı bunlar ''milyonda bir kaçı''
1938 Yılının sonbaharında, kasım ayının 10unda saat 9u 5 geçerken yapraklar düşmüş, güneş batmış yeni kurulan bir devlet yeniden batmış.Kararmış her yer göz gözü görmez, hıçkırıklar duyulurmuş her evden.Ölümünden 73 yıl sonra bile bir milleti ayakta tutmayı başaran insanlara kahraman denir her 10 kasımda saat 9u 5 geçerken tüm milletini durduran bir komutan.Aslında masal gibi anlatmamın bir sebebi tek sebebi var, böyle bir kahraman insanlığa göre sadece masallarda yaşardı.
193∞ Mustafa Kemal Atatürk.
10 Kasım 2011.

6 Kasım 2011 Pazar

Kurban Bayramı

Büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim gibi bir cümle ile başlamıyacağım en azından küçüklerimin gözlerinden öpmüyorum.Ailemden, arkadaşlarımdan ve ülkemden ayrı geçirmek zorunda kaldığım Kurban Bayramı mübarek olması dileği ile.Tahmin edeceğiniz gibi konu Kurban Bayramı.Nerde o eski bayramlar diye devam etmiyeceğim bu genelleme olur ki 12 yaş altı tüm çocuklar için bayramlar hala eski tadında şimdi onlarda el öpme para ve şek şekeri boşverin para toplama heyecanındalar.Yaklaşık 10 yıl önce yaşadığım telaşı şimdi onlar yaşıyorlar.Eski bayram tadında.Kırmızı et  yemeği kendimize yasak koştuğumuz Rusyada beyaz et ile yetinmek durumundayız.Türkiyede kurbanlar kesilmiş sofralar kurulmuş eti doğrama ve temizleme işlemi büyük ihtimal ile de akşam sofraya kavurma olarak dönecektir.Uff canım çekti.Her neyse aslında burada da dana eti bulunuyor ancak ne derece güvenilir pek emin olamıyoruz.Sanırım şahsi olarak kesmeden emin olamıyacağız bu da demek oluyor ki rusyada 5 yıl kırmızı et yemeyeceğiz.Anlatmak istediğim kısmende olsa bu değildi.Yurdumun 7 bölgesindeki nehirlerde kan aktığını biliyorum, hissediyorum 4 5 gün bunun süreceğini tahmin etmekle beraber şuan odadan çıkıp kapıyı açık bırakan oda arkadaşıma da küfür ediyorum.Neyse, yüzlerce kasabın yaralanmasıyla beraber bi o kadar da kurbanlığın zarar görmesi içimi yakmıyor.İkincisi için geçerli değil tabi.Bayramı işkenceye çeviren sevgili kasaplarımıza sanal alemin kralı olan Fatih İkincinin bir cümlesi ile seslenmek istiyorum ''Yerden bitme cırbaalar, adam olun akıllı olun laan.''Umarım geçmiş yıllarda ki gibi işkence bir bayram olmaz.Kurbanların uygun yerlerde yetkili kişilerce Türk Kural ve Ahlakına uygun kesilmesi dileğiyle.Hepinize iyi bayramlar.Yarın okul olması aklıma geldi canımı sıktı.Paka Paka.

5 Kasım 2011 Cumartesi

Türkler Moskova'da

Aslında bu serüvenin heycanı Sabiha'da başladı diyebilirim uçağa ilk adımımı attığımda bir şehri geride bırakıyordum.Siz buna terketmek de diyebilirsiniz 20 Ekim 2011 tarihinde 10:45 sularında kalkışımızı yapmıştık yaklaşık 3 saat sonra Moskovadaydık.Dilini bilmediğim tabelalarına baktığımda farklı bir alfabeyle yazılmış harflere hiç bir anlam veremiyordum.Bir an için benim burada ne işim var diye sormadım kendime, en azından bunun bilincindeydim.İlk sorunu hava limanında yaşadık.Oturma izni saçmalığı.Eskiden uçaklarda doldurulan bir form.Yeni sistemle hava limanında ki görevliler tarafından yapılıyor.Sorun bu değil tabi ki, sorun önümüzde ki sıraydı yaklaşık 300 kişi.Neyse burada ayrıntıya girip canınızı sıkmak istemiyorum hoş benim canımın sıkılması bazılarının işine gelir ya.Formu doldurduktan sonra kişisel olarak 2. bir aksilik daha yaşadım.Bavulum koptu ve yaklaşık 20 kg elimde taşımak zorunda kaldım.Oldukça ağır olduğunu söylemeliyim hele ki yolunuz uzunsa attığınız her adımda daha da ağırlaşıyor yükünüz.Express Tren ile metro istasyonuna gitmek için bilet aldık 40 dakikalık bir yolculuktan sonra Moskovanın merkezindeydik.10 dakika elimde 20 kg bir bavul ile yürüdükten sonra metroya gelmiştik ki burası her insanın görmesi gereken bir yer.Şehrin altında bir şehir daha kurmuşlar yanlış hatırlamıyorsam 47 metro istasyonu ve hepside farklı şekilde tasarlanmış yenin bilmem kaç metre altında ilk olarak alman saldırılarından korunmak için yapılan bir sığınağı andırıyor.her dakika da metro hareket ettiği için bu biraz bizim gerilmemize sebep olmuştu.Zaten metronun 1 dakikada bir geldiğini öğrenince biz çoktan nasıl binicez lan planları yapmıştık 8 kişi elimizde bavullarla 20 saniyelik o boşluğu fırsat bilip metroya binmeliydik.Türkler için büyük bir sorun olamaz öyle değil mi?Olmadı da zaten metro gelmeden biz kapının ne tarafa geleceğini hesaplayıp bavulları çoktan elimize almıştık bile.Ve mutlu son saldırııııııın.Metrodayız.3 Durak sonra inecektik bu demek oluyor ki yaklaşık 4 dakikamız var o anki telaşla nasıl bindiysek köşeye sıkışmıştık inmemiz imkansız gibi görünse de Türkler için sorun değil 4 dakika sonra rusları yararak metrodan inmeyi başarmıştık (bkz. Allah Allah Allah Allah savaş nidaları eşliğinde)Koyulduk tren istasyonun yoluna 10 dakika daha yürüdük görüntü olarak Haydarpaşayı andıran istasyona gelmiştik bence çok özenmişler.Özbeklerin yerinde günün yorgunluğu az da olsa dinlendirmek için oturduk ve bu molayı fırsat bilip aklımızdan geçen tek düşünce olum moskovadayız telefonlara sarılın herkes yer güncellesin ve öylede oldu.Tren biletlerini de aldıktan sonra şehir bizimdi 2 saatimiz vardı ve hedefimizde ilk olarak kremlin sarayı duruyordu sadece hedefte durduğu ile kaldı o yorgunlukla kimsenin kıçı sandalyeden kalkmadı o 2 saati özbeklerin yerinde karnımızı doyurarak geçirdik diyemiyeceğim çünkü sağolsun atlasjetin hostundan rica ettik çantamıza sandiviç kek su vb erzak atmıştı.Çok işe yaradığı söylenemez ama 28 sandiviç 30 kek 5 dakika içinde 8 kişi tarafından bitmişti aa unutmadan bende çantama 5 6 kek atmıştım :P Türkler için 20.Ekim.2011 Moskova serüveni burada bitmişti ama Rusya serüveni yeni başlıyordu.Söyleyeceklerim bu kadar değil tabi ki devam edeceğim yani etmeliyim en azından bi kaç satır daha ekleyebilirim bir kaç gün sonrası için geçerli olan bir şeyden bahsediyorum.Kendinize iyi bakın

4 Kasım 2011 Cuma

Yayın Başlığı

Bulamadım.
Öncelikle herkese selam.Farkındayım çok uzun zaman oldu.Gerçi okuyanda 3 5 kişi.Her neyse, bugüne kadar ki bütün blogları kaldırdım ve düzenli olarak yeniden yazmaya karar verdim.Bunu ergen tribi olarak düşünüyor olabilirsiniz ben öyle düşünmüyorum, yani sanırım.Nereden başlamalıyım bilmiyorum kısa bir süre önce hayatımın en önemli kararını verdim.Bu karar belki hayatımın en doğru belki de en yanlış kararı oldu pek emin olduğum söylenemez.Madem ki emin değilsin ne diye seçtin demeyin işin içinde Rusya olunca her şey değişiyor buna erkek içgüdüsü diyebiliriz.Üniversite diploması için semtim, kentim hatta ülke mi değiştirdim.Yeni yaşam yerim Rusya, Facebook'dan takip edenlerden zaten farkındadır hemen yaşadığım şehrin değiştiğinin.Çok karizmatik göründüğünün farkındayım.Özellikle erkekler arasında ki arkadaşlarımın rus kızları nasılmış lan? sorusuna sürekli maruz kalıyorum.Artık cevabımda klişeleşti yani rus kızı ne kadar çirkin olabilir ki rus yani abi rus kızı.Böyle diyorum çünkü rus kızı artık Türkiye'de tabulaşmış bir şey ve tabuların yıkılması pek kolay bir şey değil.Neyse detaylara girip ağzınızı sulandırmak istemiyorum ki buraya kadar geleceğinizi de tahmin etmiyorum rusyaya gelmek değil buraya kadar okumanızı açıkcası pek beklemiyorum.Buraya kadar geldiyseniz gelmeyenler için gerizekalı diyebilirsiniz bunlar onun farkında olmayacaktır.Neyse ironi yapmadan duramam fazlasına kaçmadan burada bitireyim.Yine devam edeceğimi daha önce de tekrarlamıştım biraz vodka içeyim yazmaya devam edeceğim.