İzleyiciler
5 Kasım 2011 Cumartesi
Türkler Moskova'da
Aslında bu serüvenin heycanı Sabiha'da başladı diyebilirim uçağa ilk adımımı attığımda bir şehri geride bırakıyordum.Siz buna terketmek de diyebilirsiniz 20 Ekim 2011 tarihinde 10:45 sularında kalkışımızı yapmıştık yaklaşık 3 saat sonra Moskovadaydık.Dilini bilmediğim tabelalarına baktığımda farklı bir alfabeyle yazılmış harflere hiç bir anlam veremiyordum.Bir an için benim burada ne işim var diye sormadım kendime, en azından bunun bilincindeydim.İlk sorunu hava limanında yaşadık.Oturma izni saçmalığı.Eskiden uçaklarda doldurulan bir form.Yeni sistemle hava limanında ki görevliler tarafından yapılıyor.Sorun bu değil tabi ki, sorun önümüzde ki sıraydı yaklaşık 300 kişi.Neyse burada ayrıntıya girip canınızı sıkmak istemiyorum hoş benim canımın sıkılması bazılarının işine gelir ya.Formu doldurduktan sonra kişisel olarak 2. bir aksilik daha yaşadım.Bavulum koptu ve yaklaşık 20 kg elimde taşımak zorunda kaldım.Oldukça ağır olduğunu söylemeliyim hele ki yolunuz uzunsa attığınız her adımda daha da ağırlaşıyor yükünüz.Express Tren ile metro istasyonuna gitmek için bilet aldık 40 dakikalık bir yolculuktan sonra Moskovanın merkezindeydik.10 dakika elimde 20 kg bir bavul ile yürüdükten sonra metroya gelmiştik ki burası her insanın görmesi gereken bir yer.Şehrin altında bir şehir daha kurmuşlar yanlış hatırlamıyorsam 47 metro istasyonu ve hepside farklı şekilde tasarlanmış yenin bilmem kaç metre altında ilk olarak alman saldırılarından korunmak için yapılan bir sığınağı andırıyor.her dakika da metro hareket ettiği için bu biraz bizim gerilmemize sebep olmuştu.Zaten metronun 1 dakikada bir geldiğini öğrenince biz çoktan nasıl binicez lan planları yapmıştık 8 kişi elimizde bavullarla 20 saniyelik o boşluğu fırsat bilip metroya binmeliydik.Türkler için büyük bir sorun olamaz öyle değil mi?Olmadı da zaten metro gelmeden biz kapının ne tarafa geleceğini hesaplayıp bavulları çoktan elimize almıştık bile.Ve mutlu son saldırııııııın.Metrodayız.3 Durak sonra inecektik bu demek oluyor ki yaklaşık 4 dakikamız var o anki telaşla nasıl bindiysek köşeye sıkışmıştık inmemiz imkansız gibi görünse de Türkler için sorun değil 4 dakika sonra rusları yararak metrodan inmeyi başarmıştık (bkz. Allah Allah Allah Allah savaş nidaları eşliğinde)Koyulduk tren istasyonun yoluna 10 dakika daha yürüdük görüntü olarak Haydarpaşayı andıran istasyona gelmiştik bence çok özenmişler.Özbeklerin yerinde günün yorgunluğu az da olsa dinlendirmek için oturduk ve bu molayı fırsat bilip aklımızdan geçen tek düşünce olum moskovadayız telefonlara sarılın herkes yer güncellesin ve öylede oldu.Tren biletlerini de aldıktan sonra şehir bizimdi 2 saatimiz vardı ve hedefimizde ilk olarak kremlin sarayı duruyordu sadece hedefte durduğu ile kaldı o yorgunlukla kimsenin kıçı sandalyeden kalkmadı o 2 saati özbeklerin yerinde karnımızı doyurarak geçirdik diyemiyeceğim çünkü sağolsun atlasjetin hostundan rica ettik çantamıza sandiviç kek su vb erzak atmıştı.Çok işe yaradığı söylenemez ama 28 sandiviç 30 kek 5 dakika içinde 8 kişi tarafından bitmişti aa unutmadan bende çantama 5 6 kek atmıştım :P Türkler için 20.Ekim.2011 Moskova serüveni burada bitmişti ama Rusya serüveni yeni başlıyordu.Söyleyeceklerim bu kadar değil tabi ki devam edeceğim yani etmeliyim en azından bi kaç satır daha ekleyebilirim bir kaç gün sonrası için geçerli olan bir şeyden bahsediyorum.Kendinize iyi bakın
Etiketler:
Moscow Russia,
Moskova,
Rusya,
Türkler Moskova'da
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder